Dec 1, 2005

銀世界

昼前から降り始めた雪、
暗闇の訪れた今、
もう5センチほど積もってます。

銀世界。

少し前に買い物から戻りました。
ロブと私は、毎日、
dinnerで食べる物を、
その日の夕方にスーパーに買いに行きます。
普段は車で出かけるのですが、
今日の道路のコンディションはかなり危険なので、
雪の降る中、とことこ歩いて行ってきました。
仲良く手をつないでね!

今晩は、3つのゆで卵がかくれんぼしている、
ミートローフ トマトソース煮込みです。
一週間に一度は食べたくなる、私のお気に入り。

昼食の後、毛糸屋さんに、
ドロップスティッチの修復をお願いに行ったら、
Megが、今日も優しく直してくれました。
すっかり、私の編み物救急病院と化している、
毛糸屋さん。

雑談の中で、
Megが、ヨガを習っている事を知りました。
ヨガ、母にも長年習うように言われているし、
私も興味あったし、
習おうかな。

またひとつ、やりたい事、見つかりました。

4 comments:

Anonymous said...

Hi yuki.
this is stacy from korea.
actually I saw your address on the messenger and i can't understand japanese hahaha. but I could see your picture, it's nice.
how is your life in your lovely city? as for me, Im going to go to spain to get a job, and then I wanna see you soon in america
Hope you will be happy all the time and keep in touch, via msn or whatever. ADIOS!!
QUE TENGA SUERTE!!!!

tA-nU-kI said...

Hi Stacy! What's up?? Thank you very much for leaving your comment on my blog which is written in Japanese! :P I started to do blogging to let my family and my best friend who lives in Japan know how I am living here in the U.S.A.. So, I know all of my friends who are not from Japan can't understand what I write at all. I feel sorry about that :( I might start to do blogging in English also. We will see... ;) Hey! Are you going to get a job in Spain?! I am much surprised at the news!!! Wow!!! Do you know where you will live yet? Exactly when are you going to leave Korea? I am doing pretty well and very happy here thanks to my husband Rob! I am looking forward to seeing you in the U.S.A. sometime soon! Take care Stacy! You are always very welcome to visit my blog to take a look at the pictures! Yep, I promise that I will keep in touch!

Anonymous said...

またまた、白銀の雪化粧も素敵やね!
今日も寒いから、ダーリンにくっついてねるのん?うっらやましーなぁ。
私たち独身貴族はクリスマスイブに私の家でなべパーティ決定しました。
彼氏居ない友達たちです。
そして歌う♪シングルベールシングルベール・・・(表現が古いね。。)

今日は京都もちらちらと初雪です。
はぁ。今日も寒いので、仕事終わったらロブさんの温かい手料理ご馳走にお邪魔しま~す・・・って夢みてます。。

今日はブログをみてびっくり!
英語英語~でも、私の勉強の一環になりました☆

tA-nU-kI said...

nekoちゃん!コメントに対するお返事、遅くなりました。ごめんね。凍える夜も、ロブさんがいるので、ぽっかぽか。かけ布団1枚の毛布なしよ。ベッドに入る前にお風呂で体を温められず、お布団が冷たく感じるときは、ぎゅうっと抱きしめてもらって、温めてもらってます。鍋パーティーするの?う・うらやましい!!!!鍋料理食べたいよっ(泣)ロブと私は、ロブの両親宅でクリスマスを過ごします。昨年のクリスマスに、まさか今年自分が結婚していようとは、それもアメリカにいようとは思いませんでした。独身って予想外にあっさり終わってしまうもの。まみちゃんも、お友達との鍋パーティー、最後になるかもしれないよ!Have fun!