Oct 5, 2008

Picture No.14 From Our Vacation

Rob-san and me on Sucia Island (our sail boat behind)

Rob-san and I had our 3rd wedding anniversary on September 23 '08!

On our anniversary day, we motored to Deer Harbor, Orcas Island
from Jones Island. (There was no winds...)
We took a shower, did laundry, had polish hotdogs we bought
at the small shop in the harbor for lunch, and hitchhiked a car
to do grocery shopping in Eastsound and came back to the harbor
by taxi. We chose to eat out for anniversary dinner.
We walked to Deer Harbor Inn and we had king crab's legs as
appetizer. After that he had halibut and I had smoked salmon fettucine.
We finished a bottle of white wine. And desert was chocolate cheesecake!
Wonderful wonderful dinner!

Orcas Island is where we stayed for a few days for our honeymoon
3 years ago. That is why he chose to be there on our anniversary day.

Thank you so much for the wonderful anniversary day, Rob-san!

2 comments:

Hotaru said...

Tanukiさん、三年目の結婚記念日、おめでとう!一気に写真アップロードしましたね、たくさんのsailボートの写真と風景はいままでにないくらい幻想的!今年のtanukiさんはきっと新しい体験いっぱいするんだろうなぁ、と思ったよ。しかしかっこいい、帆が開いた写真やっとみれました。。これからもっと寒くなるので体に気をつけて、またいろんな話期待してるよ!

tA-nU-kI said...

hotaruさん

ありがとう♪ 結婚3周年の道のりは、決して容易いものではなかったけれども・・・(笑) 4周年を迎えられるかどうかは、夫婦間のコミュニケーション力の向上次第。日々訓練ですな。

私達、この秋・冬も、週末クルーズを予定しているので、来年の夏まで、sailingの写真の更新がないってことはないので、安心してね!

実際、sailingしているときって、私もささやかながら役目があって、なかなか、写真撮ってる場合じゃないのよぉ。でもね、彼と二人でなにかを成し遂げられるのって、とっても満足が得られるの!

wing & wing は、ほぼ真後から風が吹いているときに選ばれるsail trim。ボートは、傾くことなく、風のスピードと同じスピードで動くの、風を肌で感じることもなくとっても静か。緊張感が緩むので、私のお気に入り。

コメント、ありがとう!