May 31, 2006

Fern


Although I got a Nikon D50, I didn't exactlly know what
I would take pictures of. Maybe, there was only one thing
which could be my objects.
Flowers.

Using Nikon D50, without choosing auto mode, is pretty
complicated. There are so many things to think about,
before I take a picture. That is, ISO, aperture, and
shutter speed. If I choose auto mode, it is much easier.
But if I take pictures with auto mode, the camera I use
doesn't have to be Nikon D50. In the other word, it doesn't
have a meaning to use Nikon D50 at all.

I slowly started to understand how to take pictures and
what to take pictures of with my Nikon D50.
Exchanging opinions with Rob helped me in understanding a lot.

This picture was taken in the backyard.
I didn't look for an object so hard as I have done.
I took the picture of it which I saw.
I think I started to understand what can be objects.
The answer would be ANYTHING, as Rob kept telling me.

Since I understood what photography is just a little bit,
I feel like I will be able to use this camera more.

Exciting!

4 comments:

Hotaru said...

私もカメラで写真撮るのって好きです。ピント合わせが難しかったり、不意に撮ったものがすごくよかったり。シャッターチャンスの狙えるかどうか、いつも考えちゃいます、でもこれが興味範囲ならまだしも、学校の宿題となったらまったくやるき半減だったり。tanukiさんはだいぶプロ向きのカメラを使ってらっしゃるよう。いまでも十分きれいな写真とれてますよ!これからどんどん使って、更に腕前あげてくださいね!

tA-nU-kI said...

hotaruさん!旦那さまが写真家なんですよ。デジタルの世界じゃないんですけど。日本にいた頃、高価すぎて手が届かなかった一眼レフデジカメ、おねだりして、あっさり買い与えられたのは良かったのですが、いざ使うとなると難しくって、手にもとらず、ほったらかしにしてたんです。そしたら、毎日最低1枚は写真を撮るように、かなりきつく言われてしまいました。投げ出すには高価過ぎて、若干プレッシャーを感じながら、写真を撮る&ブログ更新、日課になるよう努力しています。どこで何に出会うか分からないから、お天気が許す限り、嵩だかいけど持ち歩いてますよ。写真に厳しい旦那さまに、しっかり鍛えてもらって、hotaruさんに褒めてもらえる写真をたくさんアップしたいです。

Hotaru said...

え〜、写真家?すごいですね〜。結婚式の写真頼めば良かったかしら〜?と今ふいに考えちゃいました(笑)旦那様の写真もみてみたいです。いつかアップしてくださいね。そういえば私も高〜いnikonの一眼レフを中古で買ってもらったことがありしたが、一度もとれず両方ともシャッターが動かなくなってしまいました。。あ〜あれは。高かった。tanukiさん、ぜひプロのカメラ使えるようになっていつか教えてください〜。

tA-nU-kI said...

hotaruさん!私は、かぼちゃのランプの作り方、すっごく教えてもらいたい!結婚式が済まれて落ち着かれたら、お会いできるといいなー。愛用してきたSONY cyber-shot、すっかり手にとらなくなりました。Nikonのマニュアル操作に完全に魅せられています。hotaruさん、私の写真の上達の過程を見守るひとりに是非なってくださいね!因みに、旦那さまの撮る写真は、11月27日の私のブログに鍵が隠されているので、チェックしてみてくださいね!